Tak, jak we wszystkich grupach naszej „Wesołej Gromady”, tak i w sali najmłodszych przedszkolaków, trwały intensywne przygotowania do kosmicznej, przedszkolnej przygody. Powstała wspólna praca plastyczna – rakieta, gotowa do startu oraz błyszczące kule, przedstawiające planety Układu Słonecznego. Przed nami odlotowy Dzień Przedszkolaka.

Życie przedszkolne obfituje w różnego rodzaju uroczystości. Pierwszą z nich w tym roku w naszym Przedszkolu będzie „Kosmiczny Dzień Przedszkolaka”. Aby uświetnić ten dzień przez cały tydzień „Bajkowe Motyle” pomagały w tworzeniu dekoracji. Powstały kolorowe brokatowe planety i Układ Słoneczny. Podczas uroczystości będą zdobić salę „Bajkowych Motyli”.

Dzieci z grupy „Tęczowe Nutki” przygotowując się do „Dnia Przedszkolaka” wykonały dwie prace plastyczne. Modele planet wykonaliśmy ze styropianowych kul, które pomalowaliśmy farbami i posypaliśmy brokatem. Kosmiczne rakiety zostały wykonane z rolek po papierze toaletowym, które przedszkolaki pomalowały farbami oraz ozdobiły kolorowym papierem i bibułą. Dzień minął nam w miłej atmosferze i przybliżył nam „Dzień Przedszkolaka”, na który czekają z niecierpliwością wszystkie dzieci.

W ramach realizacji tygodniowej tematyki „Moja droga do przedszkola”, grupa „Bajkowe Motyle” wybrała się na wycieczkę na skrzyżowanie. Obserwowaliśmy z wielką uwagą ruch uliczny, nazywaliśmy poruszające się po drogach pojazdy, a przede wszystkim uczyliśmy się zasad obowiązujących na skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej, jak i tych wyposażonych w sygnalizację świetlną.

Dzieci z grupy „Tęczowe Nutki” w ciągu minionego tygodnia rozmawiały na zajęciach o bezpieczeństwie na drodze, a na zakończenie bloku tematycznego, wybrały się na pobliskie skrzyżowanie. Celem wyjścia było kształtowanie nawyku właściwego zachowania się w ruchu drogowym oraz utrwalenie podstawowych zasad poruszania się po drogach. Przedszkolaki obserwowały ruch uliczny, ćwiczyły umiejętność poruszania się w pobliżu jezdni oraz prawidłowego przechodzenia przez pasy. Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że „Tęczowe Nutki” to bezpieczne przedszkolaki.

W tym tygodniu nasze przedszkolaki zapoznały się z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz tym, jak bezpiecznie przejść przez jezdnię po pasach. Dzieci mogły przyjrzeć się znakom drogowym oraz przypomnieć sobie co one oznaczają. Dodatkowo przećwiczyliśmy prawidłowe przejście przez jezdnię oraz kierunki. Następnie nadszedł czas na praktykę. „Wesołe Misie” udały się na pieszą wycieczkę na pobliskie skrzyżowanie. Przypomniały sobie, jak wygląda sygnalizacja świetlna oraz co oznaczają poszczególne kolory na niej. Trzeba podkreślić, że dzieci wykazały się dużą wiedzą na temat zasad w ruchu drogowym.

15 września obchodziliśmy „Międzynarodowy Dzień Kropki”. Z tej okazji dzieci z grupy „Wesołe Misie” postanowiły świętować ten dzień w nieco inny sposób. Jeszcze przed śniadaniem okazało się, że kolorowe kropki ukryły się w sali, a zadaniem naszych zuchów było odnalezienie ich. Następnie przedszkolaki poznały genezę „Dnia Kropki” i obiecały, że od dziś zawsze będą w siebie wierzyć. Obchody tego dnia wiązały się również z realizacją zadania z naszego projektu edukacyjnego pt. „Zakodowana Kraina Zosi – małej nauczycielki”, dlatego nasza zabawa przede wszystkim opierała się na „kropkowym” kodowaniu. Ostatnim punktem zajęć było wykonanie pracy plastycznej, która będzie pamiątką naszych wspólnych zabaw.

W naszym Przedszkolu lubimy nietypowe święta, dlatego dzieci już od samego rana cieszyły się „Dniem Kropki”. Przedszkolaki wchodziły do sali uśmiechnięte prezentując swoje kolorowe stroje z tym motywem. Zajęcia zaczęliśmy od wysłuchania krótkiej historii o małej dziewczynce, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości. Następnie nastąpiła część twórcza naszego świętowania. Obie grupy wspólnie wykonały pracę plastyczną związaną z tematyką dnia. Z pomocą Pani Dyrektor wykonaliśmy kolejne zadanie – „Gimnastyka z kropką”, w której dzieci uczestniczyły z wielkim zaangażowaniem, a uśmiechy mimo wysiłku fizycznego nie schodziły im z twarzy. Na koniec obie grupy doskonaliły swój talent plastyczny odbijając swój paluszek na kartce, aby powstały piękne kolorowe zwierzątka. To był wspaniały dzień dla nas wszystkich.

W grupie „Mądre Sówki” odbyły się pierwsze zajęcia z programu edukacyjnego „SensoSmyki”. Najmłodsze dzieci wkroczyły do świata sensorycznych wyzwań za pomocą przygotowanych stoisk. Przedszkolaki, podzielone na trzy grupy, podchodziły do każdego z nich na zmianę. Każde z dzieci miało zatem okazję do ugniatania i próbowania jadalnych mas plastycznych, wsłuchiwania się w dźwięki podczas zgniatania i darcia gazet i foliowych opakowań, a także odkrywania właściwości sypkich produktów. Spontaniczne zabawy w eksperymentowanie, przy których można się było trochę pobrudzić, bardzo przypadły najmłodszym do gustu. Dzieci świetnie się bawiły, nieświadome, że przy okazji tych prostych zabaw, wspomagają swój rozwój psychofizyczny, gdyż kontakt z materiałami, które można badać wieloma zmysłami, ułatwia rozpoznawanie i selekcjonowanie bodźców, dzięki czemu mózg lepiej rozpoznaje docierające do niego informacje.

„Radosne Słoneczka” wiedzą, jak ważne jest bezpieczeństwo w drodze do i z przedszkola, dlatego podczas zajęć w sali doskonale odpowiadały na pytania, popisywały się wiedzą i umiejętnościami. Ale gdzie lepiej można ćwiczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę, niż w praktyce? Przedszkolaki zabrały zatem swojego „węża spacerowego” i poszły z nim na wycieczkę pieszą na pobliskie skrzyżowanie. Dzieci z radością opowiadały o znakach mijanych po drodze, o tym jak należy zachować się przed przejściem i jak przez nie przechodzić – pokazały to też w praktyce. Samochody z chęcią zatrzymywały się przed „zebrą” i oglądały najmłodszych, świadomych uczestników ruchu drogowego.