TEMATYKA OGÓLNA: Przybysze z kosmosu
CELE: rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności fizycznej.
- ZADANIE DLA DZIECI 3/4 LETNICH
− Dokończcie rysować latający pojazd i gwiazdy, rysujcie po śladach.
− Pokolorujcie rysunek UFO. (881911_OS_4-latek_KP_cz2 (mac.pl) – STR 27)
- ZADANIE DLA DZIECI 5/6 LETNICH
− Pokolorujcie pola na wskazane kolory (881919_Odkrywam siebie BB+ 5-latek karty pracy cz3 (mac.pl) – STR. 72)
- Zabawa „Hop!”.
Potrzebne będą: tamburyn lub pokrywki od garnków metalowe.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło: Hop! – podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej. Dźwięk tamburynu jest sygnałem do zmiany kierunku marszu.
- Zabawa ruchowa – „Podróż rakietą”.
Rodzic wyznacza miejsca startu i mety – lądowania. Dziecko jest rakietą. Na podany sygnał rakiety startują – dziecko wykonuje umowne ruchy w coraz szybszym tempie, a następnie biega za Rodzicem, czyli podróżuje w kosmosie. Po wykonaniu jednego okrążenia ląduje – przykuca i czeka na resztę uczestników zabawy. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
- Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Ufoludki”.
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły
Małe, zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione,
wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały
Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki był mój sen kosmiczny.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzień i noc”.
Potrzebne będą: sylwety: słońca, księżyca (załącznik SŁOŃCE KSIĘŻYC).
Gdy Rodzic pokazuje sylwetę słońca – dziecko poruszają się po pokoju w dowolny sposób (marsz, bieg, podskoki). Gdy pokazuje sylwetę księżyca – co jest sygnałem zbliżającej się nocy – dziecko kładzie się na dywanie i przez chwilę nieruchomieje – śpi.
Potem Rodzic pyta:
− Po dniu mamy noc, a po nocy...?
− Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?
- „Nasze rakiety” – wykonywanie wymyślonych przez dzieci rakiet z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości), folii samoprzylepnej i papieru kolorowego.
Potrzebne będą: plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości), folia samoprzylepna, papier kolorowy, klej, nożyczki.
- Samodzielne działania dzieci – składanie/tworzenie z podanych materiałów swojej własnej rakiety kosmicznej.
- ZADANIE DLA DZIECI 5/6 LETNICH
− Policzcie obrazki każdego rodzaju.
− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru. (881919_Odkrywam siebie BB+ 5-latek karty pracy cz3 (mac.pl) – STR. 73)
- Zabawy na świeżym powietrzu
- Bezpieczne zabawy z zastosowaniem urządzeń w ogrodzie lub na placu zabaw.
- Zabawa ruchowa „Obserwujemy niebo”.
Potrzebne będą: bębenek lub inna rzecz, którą można wystukiwać rytm.
Dziecko spaceruje po wyznaczonym miejscu ogrodu. Na dźwięk bębenka przykłada do oczu na niby lunetę i obserwuje niebo. Gdy dźwięk bębenka milknie – ponownie spaceruje.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przylecieliśmy z Marsa”.
Dziecko naśladuje lot rakietą. Potem następuje lądowanie na Marsie – dziecko porusza się podskokami po ogrodzie. Następnie powraca na Ziemię – szybko poruszają się po ogrodzie.
LISTA ZAŁĄCZNIKÓW: