TEMATYKA OGÓLNA: Przybysze z kosmosu

CELE: rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności fizycznej.

 

  1. ZADANIE DLA DZIECI 3/4 LETNICH

− Dokończcie rysować latający pojazd i gwiazdy, rysujcie po śladach.

− Pokolorujcie rysunek UFO. (881911_OS_4-latek_KP_cz2 (mac.pl) – STR 27)

  1. ZADANIE DLA DZIECI 5/6 LETNICH

− Pokolorujcie pola na wskazane kolory (881919_Odkrywam siebie BB+ 5-latek karty pracy cz3 (mac.pl) – STR. 72)

  1. Zabawa „Hop!”.

Potrzebne będą: tamburyn lub pokrywki od garnków metalowe.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło: Hop! – podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej. Dźwięk tamburynu jest sygnałem do zmiany kierunku marszu.

  1. Zabawa ruchowa – „Podróż rakietą”.

Rodzic wyznacza miejsca startu i mety – lądowania. Dziecko jest rakietą. Na podany sygnał rakiety startują – dziecko wykonuje umowne ruchy w coraz szybszym tempie, a następnie biega za Rodzicem, czyli podróżuje w kosmosie. Po wykonaniu jednego okrążenia ląduje – przykuca i czeka na resztę uczestników zabawy. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

  1. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Ufoludki”.

W piaskownicy za przedszkolem

 wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili

ufoludki wyskoczyły

Małe, zwinne i zielone,

mądre i zaciekawione,

wymierzyły i zbadały

ławki, piłki, trawnik cały

Odleciały Mleczną Drogą

na planetę Togo-Togo.

Został po nich pył magiczny,

taki był mój sen kosmiczny.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzień i noc”.

Potrzebne będą: sylwety: słońca, księżyca (załącznik SŁOŃCE KSIĘŻYC).

Gdy Rodzic pokazuje sylwetę słońca – dziecko poruszają się po pokoju w dowolny sposób (marsz, bieg, podskoki). Gdy pokazuje sylwetę księżyca – co jest sygnałem zbliżającej się nocy – dziecko kładzie się na dywanie i przez chwilę nieruchomieje – śpi.

Potem Rodzic pyta:

− Po dniu mamy noc, a po nocy...?

− Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?

  1. „Nasze rakiety” – wykonywanie wymyślonych przez dzieci rakiet z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości), folii samoprzylepnej i papieru kolorowego.

Potrzebne będą: plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości), folia samoprzylepna, papier kolorowy, klej, nożyczki.

  • Samodzielne działania dzieci – składanie/tworzenie z podanych materiałów swojej własnej rakiety kosmicznej.
  1. ZADANIE DLA DZIECI 5/6 LETNICH

− Policzcie obrazki każdego rodzaju.

− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru. (881919_Odkrywam siebie BB+ 5-latek karty pracy cz3 (mac.pl) – STR. 73)

  1. Zabawy na świeżym powietrzu
  • Bezpieczne zabawy z zastosowaniem urządzeń w ogrodzie lub na placu zabaw.
  • Zabawa ruchowa „Obserwujemy niebo”.

Potrzebne będą: bębenek lub inna rzecz, którą można wystukiwać rytm.

Dziecko spaceruje po wyznaczonym miejscu ogrodu. Na dźwięk bębenka przykłada do oczu na niby lunetę i obserwuje niebo. Gdy dźwięk bębenka milknie – ponownie spaceruje.

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przylecieliśmy z Marsa”.

Dziecko naśladuje lot rakietą. Potem następuje lądowanie na Marsie – dziecko porusza się podskokami po ogrodzie. Następnie powraca na Ziemię – szybko poruszają się po ogrodzie.

 

LISTA ZAŁĄCZNIKÓW:

SŁOŃCE KSIĘŻYC