TEMATYKA OGÓLNA: Daleka wyprawa
CELE: bogacenie zasobu słownictwa, rozwijanie sprawności fizycznej
- Proszę o wykonanie 4 poleceń
- Ćwiczenia słuchowe „Odgłosy dochodzące z dżungli”
Potrzebne będą: nagranie z odgłosami zwierząt egzotycznych.
Dziecko próbuje rozpoznać i nazwać usłyszane dźwięki. Może naśladować usłyszane odgłosy.
- Ćwiczenia oddechowe „Trąba słonia”
Potrzebne będą: słomki, kawałki bibuły, talerzyki.
Dziecko próbuje za pomocą słomki (trąby) przenieść kawałek bibuły na talerzyk.
- Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Zwierzęta w Afryce”
Mama czytała mi dzisiaj wiersz
i dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.
Ogromne słonie, co mają kły
i wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą pom drzewach
i lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!
Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w błocie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!
Na wielkich łąkach pasą się zebry
i mają paski- czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?... Już zapomniałem.
- Rozmowa na temat wiersza
- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
- Gdzie żyją te zwierzęta?
- Gdzie my możemy spotkać takie zwierzęta?
- Zabawa dydaktyczna „Egzotyczne sylaby”
Dziecko wspólnie z rodzicem dzieli na sylaby nazwy zwierząt:
- hipopotam,
- krokodyl,
- słoń,
- zebra,
- żyrafa,
- małpa.
- Zabawy na świeżym powietrzu
Dziecko porusza się swobodnie po podwórku. Na dźwięk gwizdka naśladuje kolejno zwierzęta: papugę, krokodyla, słonia, małpę, lwa.