1. Powitanie rąk
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni).
2. Rodzic demonstruje jakieś zadanie i mówi „zrób to”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego, co zrobił , na zasadzie lustrzanego odbicia (tj. rodzic używa prawej ręki, dziecko używa lewej). Kolejne fazy zaczynają się wyraźnymi, łatwymi do odróżnienia ruchami i przechodzą w najbardziej precyzyjne i subtelne ruchy (dotknij palcem nosa, zrób dzióbek z ust, podnieś ręce do góry, usiądź na dywanie, klaśnij
w dłonie, dotknij brzucha i pogłaskaj go, prawą ręką dotknij lewego ucha, zrób jaskółkę, połóż książkę na głowie i zrób kilka kroków).
3. Wykonanie przez dziecko karty pracy ( załącznik – motyl). Zadaniem dziecka jest pokolorowanie motyla, tak by kolory nie występowały obok siebie.
4. Wykonanie przez dziecko pracy „Banan” ( załącznik – banan).
Zadaniem dziecka jest rysowanie banana po śladzie, a następnie wyklejenie go żółtym kolorem.
5. Badanie banana różnymi zmysłami – dotykanie, wąchanie, obieranie, smakowanie.