ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne „Rysuj po śladzie drogę motylka do kwiatka” (załącznik SZLACZKI5).
  2. Zabawa matematyczna „Pokoloruj ślimaka wg wzoru” (załącznik KOLOROWY ŚLIMAK).
  3. Zabawa matematyczna „Uzupełnij rytm” (załączniki – KWIATKI I ROBACZKI, KWIATY RYTM).
  4. Ćwiczenie graficzne „Wazon” – dorysowywanie drugiej połowy wazonu, narysowanie kwiatów (załącznik WAZON).
  5. Ćwiczenie rozwijające motorykę małą „Klamerkowe kwiatki” – przyklejanie do klamerek kwiatków z papieru, przyczepianie klamerek do brzegu doniczki.
  6. Ćwiczenie rozwijające motorykę dużą – celowanie piłką do kosza na pranie.
  7. Ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokowo-ruchową „Głodna żaba”. Wykonanie żaby: wydrukuj na zielonej kartce szablon żaby (załącznik SZABLON ŻABY) i naklej na rolkę po papierze. Środek wyklej czerwonym papierem. Spłaszcz i sklej tył żaby. W pyszczku przymocuj język z czerwonej wstążki lub sznurka. Na końcu języka przymocuj muchę (koralik, makaron). Używając jednej ręki, spróbuj wcelować muchą do pyszczka żaby.

  1. Obejrzyj obrazek (załącznik – WYTNIJ UŁÓŻ1) Opowiedz, co się na nim dzieje i jaka jest pogoda. Następnie rozetnij obrazek i ułóż go.
  2. Ćwiczenia grafomotoryczne „Rysuj po śladzie” (załączniki – SZLACZKI3, SZLACZKI4).
  3. Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny „Zgadywanki – rymowanki”: połącz rymujące się obrazki (załącznik ZGADYWANKI RYMOWANKI).
  4. Zabawa matematyczna: przerysuj dinozaura wg podanego kodu (załącznik KODOWANIE1).
  5. Ćwiczenie rozwijające koncentrację uwagi: pokoloruj wg kodu (załącznik – KOLOROWANKA KOD3)
  6. Ćwiczenie rozwijające koncentrację uwagi: dokończ rysowanie (załącznik – DOKOŃCZ4).
  7. Ćwiczenie grafomotoryczne: połącz kropki. Pokoloruj godło Polski (załącznik – GRAFOMOTORYKA ORZEŁ).

  1. Ćwiczenie rozwijające koncentrację uwagi – „Słoneczko”. Dorysuj lustrzane odbicie słonka po prawej stronie kartki (załącznik - DOKOŃCZ2)
  2. Ćwiczenie rozwijające myślenie logiczne – „Butelki z sokiem”. Pokoloruj butelki tak, aby poziom soku w każdej z nich odpowiadał opisowi: Kasia wypiła połowę soku, Wojtek wypił troszeczkę soku, Ola wypiła cały sok, Tymek wypił więcej soku niż Kasia (załącznik – BUTELKI1)
  3. Ćwiczenie grafomotoryczne - Dokończ rysowanie szlaczków (załączniki – SZLACZKI1, SZLACZKI2)
  4. Ćwiczenie rozwijające koncentrację uwagi – Pokoloruj wg kodu (załącznik – KOLOROWANKA KOD2)
  5. Ćwiczenie rozwijające koncentrację uwagi – Zaprowadź dzieci zwierząt do ich mam (załącznik – LABIRYNT1)
  6. Ćwiczenie rozwijające motorykę małą – Nawlecz makaron penne na sznurówkę.
  7. Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość – Co nie pasuje? (załącznik – CO NIE PASUJE 4)
  8. Ćwiczenie rozwijające myślenie logiczne – Połącz rysunki z odpowiednimi zmysłami (załącznik – DOPASUJ1)
  9. Ćwiczenie grafomotoryczne – Dorysuj brakujące elementy obrazków (załącznik – DOKOŃCZ3).

 

1. Ułóż z zapałek obrazek domku (załącznik ZAPAŁKI1).
2. Ułóż z zapałek wzór z trójkątów (załącznik ZAPAŁKI2).
3. Poproś rodzica o wycięcie z kolorowego papieru po siedem figur: kół, trójkątów, prostokątów i kwadratów różnej wielkości. Posegreguj figury według kształtów, następnie każdy zbiór figur ułóż malejąco.
4. Ułóż z figur obrazek wg własnego pomysłu.
5. W każdym rzędzie obrazków wskaż taki sam obrazek jak wzór z lewej strony (ZNAJDŹ1).
6. Odszukaj w stercie zabawek te, które znajdują się w pętli (załącznik – ZABAWKI).
7. Uzupełnij tabelę według kodu (załącznik KODOWANIE1).
8. Pokoloruj według wzoru (załącznik KOLOROWANKA KOD1).
9. Obejrzyj historyjkę obrazkową (załącznik – CIASTO). Opowiedz, co widzisz na każdym z obrazków. Rozetnij obrazki i pomieszaj. Ułóż historyjkę zgodnie z kolejnością wydarzeń. Naklej prawidłowo ułożoną historyjkę na kartkę.
10. Dokończ rysunek kwiatków. Pokoloruj go (załącznik – DOKOŃCZ1).

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (27-30.04.2020)

1. Wskaż obrazki, których nazwy zaczynają się na sylabę „ba” (załącznik OBRAZKI BA).
2. Ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokową: „Które z elementów 2-10 nie są fragmentami elementu nr 1? (załącznik UKŁADANKA PLASTRY MIODU).
3. Rozwijanie słownictwa czynnego: opisz obrazek (załącznik OPISZ OBRAZEK).
4. Znajdź dwa takie same obrazki żółwi (załącznik TAKIE SAME ŻÓŁWIE).
5. Popraw po śladzie zamek z piasku (załącznik ZAMEK)