Temat dnia: Kolorowe pisanki?
Cel: poznawanie i utrwalanie zwyczajów wielkanocnych.
Grupa: 5/6 latków.

1. Przeczytaj podane wyrazów z rodzicem (lub samodzielnie). Połącz je z odpowiednimi obrazkami. Narysuj po prawej stronie karty takie same pisanki, jakie są po lewej stronie karty.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=74 
str. 72

Temat dnia: Sąsiad ptak.
Cel: rozwijanie mowy i myślenia.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa na powitanie. Posłuchaj odgłosów ptaków i zapamiętaj jak najwięcej nazw ptaków. Przyda się to do kolejnego zadania.

 

Temat dnia: Powroty ptaków.
Cel: budzenie zainteresowania przyrodą.
Grupa: 5/6 latków.

1. Poszukaj w domu książek o ptakach, jeśli nie masz znajdź z rodzicem zdjęcia ptaków w internecie. Spróbuj opisać wygląd ptaków, czym one się różnią?

2. Posłuchaj odgłosy ptaków. Spróbuj nazywać zaobserwowane ptaki przez okno u siebie w domu, zwróć uwagę na odgłosy, jakie wydają.



Temat dnia: Wołanie wiosny
Cel: utrwalanie wyglądu ptaków, utrwalanie budowy ptaków (tzw. cechy ptasie).
Grupa: 5/6 latków.

1. Wskaż na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Pokoloruj rysunki ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazwij ptaki przedstawionych na zdjęciach na dole strony, rysuj po śladach ramek zdjęć.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf 
str. 65.

T emat dnia: Zadania o ptakach.
Cel: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zadanie na rozgrzewkę. Opowiedz historyjkę o wildze. Możesz ją wydrukować, wyciąć, ułożyć obrazki w kolejności. Możesz wykorzystać obrazki do stworzenia swoich puzzli. Staraj się sam, bez pomocy rodziców opowiedzieć historyjkę o wildze.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf 
str. 63

Temat dnia: Gdzie budować gniazdo?
Cel: poznawanie i utrwalanie nazw ptaków wracających wczesną wiosną.
Grupa: 5/6 latków.

1. Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną – skowronka, bociana, jaskółki i słowika. Obejrzyj zdjęcia ptaków z rodzicami (załącznik 1,2,3,4 – bocian, skowronek, jaskółka, słowik). Porozmawiaj na temat ich wyglądu, czym się różnią, posłuchaj informacji o nich. Podziel ich nazwy na sylaby.

2. Przeczytaj z dorosłym nazwy ptaków oraz obejrzyj ich gniazda. Zastanów się w czym są podobne, a czym się różnią. Dokończ rysować bociany według wzoru na dole strony.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf 
str. 62

Temat dnia: Kalendarz pogody.
Cel: dostrzeganie zmian zachodzących w pogodzie.
Grupa: 5/6 latków.

1. Układanie zdań o marcowej pogodzie. Rodzic podaje słowa, a ty postarasz się ułożyć z nimi zdania. Np. Słowo: deszcz. Zdanie ułożone przez dziecko: Nie lubię deszczu, bo trzeba nosić parasol.

2. Obejrzyj krótki film, w którym głównie dowiesz się co to jest pogoda i jak mierzymy temperaturę powietrza.

 

Temat dnia: W poszukiwaniu oznak wiosny.
Cel: rozwijanie mowy, wypowiadanie się zdaniami rozwiniętymi.
Grupa: 5/6 latków.

1. Przeczytaj z rodzicem. On będzie czytał wyrazy, a ty podawaj nazwy obrazków.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=63 
str. 61

Temat dnia: Pierwszy motyl
Cel: poznawanie budowy motyla, utrwalanie jej w pracy plastycznej.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zapoznanie z budową motyla.

BUDOWA MOTYLADuże zdjęcie/obrazek motyla (załącznik nr 1 - budowa motyla). Rodzic pokazuje zdjęcie/obrazek motyla i omawia jego budowę. Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.