Temat dnia: Malowanie nastroju utworu muzycznego.
Cel: rozwijanie słuchu fonematycznego,
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa „Wysokie dźwięki, niskie dźwięki”. Kiedy słyszysz niskie dźwięki, poruszaj się jak najniżej (czołgaj się, chodź na czworakach...), a gdy słyszysz wysokie dźwięki, wyciągaj się do góry (chodź na palcach, unoś ręce...).

 

Temat dnia: Liczymy instrumenty.
Cel: rozwijanie umiejętności liczenia,
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa w rytmie marsza – rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej. Dziecko maszeruje w rytmie wystukiwanym przez rodzica za pomocą bębenka, klaskania, stukania.

Dziś orkiestra marsza gra - dziecko maszeruje w miejscu,
bum, bum, bum - wykonuje trzy miarowe uderzenia o uda,
tra, la, la - klaszcze trzy razy.

Temat dnia: Muzyka wokół nas – instrumenty.
Cel: dostrzeganie piękna muzyki,
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa rozwijająca inwencję twórczą „Szukamy dźwięków”. Potrzebna będzie gazeta. Próbujemy wydobyć z gazet różne dźwięki poprzez gniecenie, darcie, szuranie itp.

2. Obejrzyj film, w którym poznasz wiele instrumentów muzycznych.

 

Temat: Dzień Marchewki
Data: 05.06.2020
Cel główny: Zachęcanie do jedzenia marchwi.
Kochane dzieci! Przyszedł czas na Dzień Marchewki! Ubierzcie się na pomarańczowo i poproście rodziców o przygotowanie kilku marchewek do zabaw.
1. Obejrzyj bajkę.

 

Temat: Słoneczny uśmiech.
Cel: rozwijanie mowy, poznawanie wybranych miejsc w Polsce,
Grupa: 5/6latki.

1. Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.
Dla dziecka i rodzica kartka, mazak.
Dziecko siada naprzeciwko rodzica w nieznacznej odległości i zaczyna rysować drogę na swojej kartce, dokładnie opowiada rodzicowi o tym, co robi, np.:
Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo,
w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Rodzic rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od dziecka. Na zakończenie zabawy dziecko porównuje rysunki; zwraca uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.

2. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”.

Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
• Rozmowa na temat wiersza.
−Kto przesyłał uśmiechy?
−Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
−Dlaczego przesyłał je dzieciom?

3. Wykonaj polecenia do zadań:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 68, 69, 70

4. Zabawa ruchowa „Moja piłka robi tak”. Rodzic przygotowuje piłkę. Dziecko naśladuje ruchy piłki. Gdy Rodzic podrzuca piłkę nisko, dziecko podskakuje tuż nad podłogą, w miejscu. Podrzuca piłkę wysoko – dziecko podskakuje w miejscu;
kozłuje piłkę dookoła siebie – dziecko przeskakuje z nogi na nogę, wokół własnej osi; turla piłkę po podłodze – dziecko ostrożnie turla się po dywanie;
spaceruje po pokoju, odbijając piłkę – dziecko porusza się, skacząc na dwóch nogach.
5. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.
Dziecko słucha zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiada ich zakończenia – rozwiązania.

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej...
(plaży)

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
Z tego powodu nie bawię się...
(ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu...
(policjantowi)

Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom
do naszego domu...
(drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe...
(kalosze)

Grzybobranie to grzybów zbieranie,
a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
Dlatego po powrocie z lasu
sięgam do grzybów pełnego...
(atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo...
(niebezpieczne)

6. Wykonaj zadania zgodnie z poleceniem:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 71

7. Układanie puzzli – Łąka latem
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-wyp.pdf

 

 

Temat dnia: Nadeszło lato.
Cel: rozwijanie mowy i myślenia,
Grupa: 5/6 latków.

1. Wykonaj zadania.
5 latki - wskaż Olkowi i Adzie drogę na plac zabaw.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=80  str. 78
6 latki – odszukaj naklejki z nazwami środków lokomocji i wklej je w odpowiednie miejsca.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=78 
str. 77

2. Rebus fonetyczny.
Rodzic przygotowuje obrazki(załącznik – obrazki). Dziecko dzieli nazwy obrazków na głoski i wyodrębnia głoski wskazane liczbami. Następnie podaje nazwę nowej pory roku.
lalka – 3 głoska (l), róża – 4 głoska(a), łopata – 5 głoska, (t) wagon – 4 głoska (o)

Temat dnia: Lato na wakacjach.
Cel: rozwijanie sprawności manualnej.
Grupa: 5/6 latków.

1. Naklej obok obrazków środków lokomocji, obrazki odpowiednich miejsc.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 62

2. Zabawa przy piosence „Lato na dywanie”. Poruszaj się przy piosence – maszeruj, wykonaj przeskoki z nogi na nogę, pobiegaj drobnymi krokami itp.

 

Temat: Góralskie liczenie
Cel główny: zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich
Grupa: 5/6 latki.

1. Ćwiczenia oddechowe „Na łące”. Maszeruj w dowolnych kierunkach w rytmie piosenki. Podczas przerwy w nagraniu zatrzymaj się. Rodzic zwraca się do dziecka: – Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. Rodzic unosi szablon przedstawiający pszczołę (załącznik - pszczoła). Dziecko nabiera nosem powietrze, kiedy je wypuszcza, wypowiada głoskę bzz lub buu na zmianę.

  

Temat: Dzień Dziecka
Cel główny: celebrowanie Dnia Dziecka
Grupa: 5/6 latki.

1. Taniec na rozgrzewkę.
Zatańcz do piosenki i rozgrzej się porządnie przed zadaniami, które dziś na Ciebie czekają. Piosenka „Freeze” świetnie się do tego sprawdzi.

 

Temat: Moje uczucia
Cel główny: rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących dorosłym ludziom i dzieciom.
Grupa: 5/6 latki.

1. Zabawa „Z czego jestem zadowolony?” Dziecko dostaje kartę, na której rysuje to z czego jest zadowolone w dzisiejszym dniu. Może to być jedna rzecz/czynność ale może uch być więcej. Gotowy obrazek eksponuje w miejscu, które jest widoczne dla wszystkich członków rodziny. Można zaproponować wykonywanie takich obrazków dziecku przez tydzień, aby pokazać jak małe rzeczy, które nas cieszą potrafią zmienić nastawienie na cały dzień.

2. Zabawa „Lustro emocjonalne”. Jedna osoba w parze, którą dziecko tworzy z rodzice lub rodzeństwem, jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał Rodzic, a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.