Temat dnia: Makieta wiejskiego podwórka.
Cel: utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
Grupa: 5/6 latków.

1. Dopasowanie skojarzeń. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, a zadaniem dziecka jest powiedzieć jakie słowo się z nim kojarzy np.
Kaczka – dziwaczka, staw...
Kaczątko – brzydkie, żółte...
Kot – Filemon, mruczenie, mleko...
Pies – wierność, przyjaciel, kość...
Owca – wełna, góry, rękawiczka...
itd.

2. Obejrzyj krótki film a dowiesz się gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta, jakie dźwięki wydają, a także czym się żywią.

3. Czy wiesz skąd mamy poszczególne produkty? Wykonaj zadania. (załącznik – co otrzymujemy dzięki zwierzętom).

4. Zabawa „Tajemnicze pudełko” – rodzic wkłada do kartonu, woreczka, pudełka produkty pochodzenia zwierzęcego dostępne w domu. Zadaniem dziecka jest zgadnąć, od którego zwierzęcia ten produkt pochodzi. (jajko, jogurt, kłębek wełny, pióro, mięso, słoiczek miodu) itp.

5. Zabawa „Gospodarz” – Rodzic jest gospodarzem, a dziecko wykonuje jego polecenia. Można wykorzystać do tego zadania pluszaki lub obrazki ze zwierzętami. Rodzic mówi, gdzie względem niego ma się znaleźć dany przedmiot. Np. Po mojej prawej stronie znajduje się kura, przede mną znajduje się owca. Po mojej lewej stronie jest kot, pod krzesłem jest kaczka itd.

6. Spróbuj rozwiązać quiz i sprawdź jakie wiadomości zapamiętałeś. Powodzenia!
https://samequizy.pl/zwierzeta-wiejskie/ 
7. Zadnie dodatkowe. Spróbuj wykonać makietę wiejskiego podwórka. Możesz to tego wykorzystać wszystko co znajdziesz w domu. Przykładowe prace (załącznik – wiejskie podwórko).

 

PLIKI:
CO OTRZYMUJEMY DZIĘKI ZWIERZĘTOM
WIEJSKIE PODWÓRKO