Temat dnia: Dbam o zdrowie
Cel główny: zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania, poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw.
Grupa: 3/4-latki

1. Rodzic inicjuje zabawę w dom. Podczas zabawy zwraca uwagę dziecka na to, że jedna z lalek/jeden z misiów źle się czuje. Pyta, co można w tej sytuacji zrobić. Proponuje zorganizowanie kącika lekarskiego i skorzystanie z pomocy lekarza. Umieszcza w kąciku tekturowe opakowania po lekarstwach oraz dostępne akcesoria lekarskie. Jako pierwszy pełni podczas zabawy rolę lekarza. Bada dziecko (lalkę), przepisuje leki i udziela wskazówek. Następnie dziecko przyjmuje rolę lekarza.

2. Słuchanie piosenki „Idziemy do lekarza”.

 

Temat dnia: Muzyczne przygody
Cel główny: zapoznanie z rolą muzyki w życiu człowieka
Grupa: 3/4 latków

1. Muzyka jest dobra na wszystko – słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej ,,Magia muzyki”. Zdjęcia instrumentów: załącznik- instrumenty: flet, bębenek, skrzypice, gitara, pianino.
Rodzic czyta wiersz, demonstrując zdjęcia instrumentów, które są w nim wymienione.
Muzyka jest dobra na wszystko.
Nieważne, ile masz lat.
Więc weź instrument do ręki, niech dźwięki popłyną w świat.
Graj na flecie: fiju, fiju,
na bębenku: ram -tam-tam.
Wszyscy znają tę melodię: bara, bara, bam.
Posłuchaj, jak skrzypce nam grają,
jak pięknie gitara brzmi.
Jak w dźwiękach pianina ukryta gdzieś magia muzyki tkwi.

1. Zabawa podsumowująca zajęcia dla dzieci. Prawda czy fałsz? Rodzic wypowiada zdania. Zadaniem dziecka jest ustalenie, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. Gdy dziecko usłyszy zdanie fałszywe, stoi bez ruchu, a gdy usłyszy zdanie prawdziwe – podskakuje dwa razy.

Temat dnia: Zagadki dźwiękowe
Cel: rozbudzanie zainteresowań muzycznych.
Grupa: 3/4 latki


1.Zabawa pobudzająco-hamująca – „Różne ptaki”. Bębenek lub zamiennik (grzechotka, klaśnięcie w dłonie). Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na bębenku, w określonym kierunku, naśladując lot ptaków. Podczas przerwy w muzyce Rodzic prezentuje dziecku zagadki (według Bożeny Formy).
• Mieszka w jaskiniach i dziuplach. W dzień śpi, wisząc głową w dół. Na łowy nocą frunie, czy wiecie, co to za stwór? (nietoperz)
• Kiedy do karmnika zimą przylatuje, słoniną i ziarnem chętnie się częstuje. (sikora)
• W czerwonym krawacie w czasie mroźnej zimy zjada ze smakiem korale jarzębiny. (gil)
• Swoim mocnym dziobem leczy chore drzewa. Chyba o kim mowa tłumaczyć nie trzeba. (dzięcioł)
• Znacie tego ptaka przecież. Chce wybrać się za morze, lecz odlecieć nie może. (sójka)
• Kto w klatce mieszka, może ktoś odgadnie? Nie chomik, lecz ptaszek, który śpiewa ładnie. (kanarek)
• Na czas lata do nas przybywa, tam gdzie pastwiska i lasy. Piękny ma na głowie czubek, a zwie się po prostu... (dudek)

Temat dnia: Fabryka dźwięków.
Cel: zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów.
Grupa: 3/4 latków.

1. Obejrzyj bajkę „Wizyta w szkole muzycznej”.

 

Temat: Dzień Marchewki
Data: 05.06.2020
Cel główny: Zachęcanie do jedzenia marchwi.
Kochane dzieci! Przyszedł czas na Dzień Marchewki! Ubierzcie się na pomarańczowo i poproście rodziców o przygotowanie kilku marchewek do zabaw.
1. Obejrzyj bajkę.

 

Temat: Podróże małe i duże.
Cel główny: zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
Grupa: 3/4 latków.

1. Ćwiczenie rytmiczne przy rymowance Bożeny Formy.
Dziecko stoi przodem do Rodzica, który recytuje krótki fragment tekstu. Dziecko powtarza
go zgodnie z rytmem oraz w tempie proponowanym przez Rodzica.

Na wycieczkę wyruszamy
przecież już wakacje mamy.
Mama, tato, siostra, brat
na rowerach jadą w świat.
Morze, góry już czekają,
na spotkanie zapraszają.

Temat: Wakacje nad morzem.
Cel główny: poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
Grupa: 3/4latki

1. „Nad morzem” – rozmowa przy obrazku.
• Odgadywanie treści obrazka. Obrazek lub zdjęcie przedstawiające nadmorski krajobraz (załącznik - morze), pięć kawałków szarego papieru (takiej wielkości, aby przykryły obrazek) z narysowanymi na nich sylwetami słoneczek od 1 do 5.
Rodzic pokazuje obrazek, przedstawiający nadmorski krajobraz, który przykryty jest pięcioma kawałkami szarego papieru. Na każdym kawałku papieru narysowana jest inna liczba słoneczek (od 1 do 5). Dziecko kolejno wymienia dowolną liczbę i z pomocą Rodzica odsłania odpowiedni fragment obrazka. Próbuje odgadnąć, co jest przedstawione na obrazku.
• Opisywanie nadmorskiego krajobrazu. Określanie cech morza.
Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się dokładnie obrazkowi, który odkryło i opowiedziało o nim. Następnie pyta:
- Jakie jest według Ciebie morze?
Dziecko opisuje morze jednym słowem np. głębokie, niebieskie, szerokie, piękne, niebezpieczne, tajemnicze itp.
Następnie pyta:
- Czym morze różni się od rzeki lub od jeziora? (aby ułatwić porównanie można pokazać obrazek przedstawiający krajobraz nad rzeką lub jeziorem - załącznik - rzeka, jezioro).
- Jaki smak ma woda morska?
- Dlaczego morze jest słone? Rodzic wyjaśnia dziecku tajemnice słonego smaku wody morskiej.
Na dnie mórz i oceanów znajdują się pasma skał. Zbudowane są one z różnych minerałów, z których niektóre są bardzo słone. Woda morska rozpuszcza skały. Wtedy sól dostaje się do morza. Na dnie mórz i oceanów znajdują się również wulkany, które wybuchają. Wydobywa się z nich lawa zwiększająca zasolenie wody. Najbardziej słonym morzem jest Morze Martwe. Jest ono tak słone, że nie mogą w nim żyć żadne rośliny i zwierzęta. Gdybyśmy chcieli się w nim wykąpać, to nawet jeśli nie potrafimy pływać, utrzymamy się na wodzie.

Temat: Planujemy wakacje.
Cel główny: wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
Grupa: 3/4latki.

1. „Podróż do Włoch” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wakacyjne podróże”. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=76 
str. 76-77
Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.
Na wakacje czas! Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.
– Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie?
– Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu?
– Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.
– To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka.
– W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to? – Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęła uradowana Ada.
– To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety.
– Naprawdę?! – zapytała z niedowierzaniem dziewczynka.
– Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie! Naprawdę!

Temat: Sposób na wakacyjną nudę
Cel główny: rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
Grupa: 3/4 latki

1. Kolorowanie sylwet ryb.
Rodzic mówi dziecku zagadkę: W wodzie pływają, głosu nie mają. (ryby)
Dziecko dostaje szablon przedstawiający rybę i koloruje ją według własnego pomysłu.
(załącznik – ryba)