Temat dnia: Z biegiem Wisły.
Cel: rozwijanie umiejętności liczenia.
Grupa: 3/4 latków.

1. Posłuchaj legendy o powstaniu Wisły.

 

Temat dnia: Godło Polski.
Cel: utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Układanie wzorów z biało-czerwonych prostokątów. Dla dziecka i Rodzica potrzebne będą: niebieska lub zielona kartka oraz kilka białych i czerwonych prostokątów. Dziecko dostaje swoją kartkę i zestaw białych i czerwonych prostokątów. Rodzic na swojej kartce układa z prostokątów dowolny wzór. Dziecko go ogląda i układa taki sam na swojej. Następnie dziecko układa prostokąty, a Rodzic odwzorowuje ten układ.

2. Porównywanie zdjęć przedstawiających polskie godło. https://www.google.com/search?client=opera&q=godło+polski+dawniej+i+dziś&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 

Temat dnia: Majowe święta
Cel: Kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
Grupa: 3/4-latków.

1. Obejrzyj film o polskich symbolach narodowych.

 

Temat: Na wsi i w mieście.
Cel główny: poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i dla miasta.
Grupa: 3/4latki.

1. Rozwiązanie zagadki słuchowej. Rodzic odtwarza odgłosy wydawane przez traktor oraz samochód. Pyta dziecko: Dla jakich miejscowości są charakterystyczne te odgłosy? Dziecko wypowiada się, odgaduje, że chodzi o wieś i o miasto.

 

Temat: Myjemy zęby.
Cel ogólny: kształcenie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej.

1. Królik Pampiś uczy dzieci myć zęby.

 

Temat dnia: Budynki w mojej miejscowości.
Cel: zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania, układanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Posłuchaj opowiadania Olek i Ada „Dom”. Po wysłuchania opowiadania narysuj swój dom.

 

Temat dnia: Poznajemy góry.
Cele: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.
Grupa: 3/4 latków.

1. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – zabawa „Widok na góry”.
Potrzebne będą zdjęcia, pocztówki, ilustracje przedstawiające górskie krajobrazy. Dziecko ogląda zdjęcia przedstawiające górskie krajobrazy. Wypowiada się na ich temat i wymienia charakterystyczne elementy krajobrazu górskiego. Rodzic uzupełnia jego wypowiedź. Następnie rozkłada przed dzieckiem ilustracje przedstawiające krajobraz górski pocięty na części. Dziecko składa je w całość i nakleja na kartkę.
https://www.istockphoto.com/pl/obrazy/g%C3%B3ry-tatry?mediatype=photography&phrase=g%C3%B3ry%20tatry&sort=mostpopular 

Temat dnia: Poznajemy naszą miejscowość.
Cel: Rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania.
Grupa: 3/4-latków.

1. Mieszkamy w części Polski, którą nazywamy województwem lubuskim.. Podziel na sylaby słowo „lubuskie”. Obejrzyj filmik prezentujący piękną ziemię lubuską z lotu ptaka:

 

Temat: Jestem przyjacielem przyrody.
Cel główny: utrwalanie wiadomości na temat sposobów ochrony przyrody.
Grupa: 3/4latki

1. Wysłuchanie wiersza I. Salach „Wszędzie czysto”. (załącznik - ilustracje do wiersza).
Czysty dom i czysty ogród, w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro, samo zdrowie – wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy, aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał, strumyk szemrał, by w ogrodzie zakwitł kwiat?
Rodzic pyta dziecko:
− W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
− Od kogo zależy czystość świata?
− Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?

TEMAT ZAJĘĆ: W krainie bajek.
CEL OGÓLNY:
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych
- rozwijanie zdolności plastycznych

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.. Słuchanie piosenki pt. „Bajki”.
Zamknij oczy i posłuchaj piosenki.