Temat dnia: Zdrowe produkty.
Cel: Utrwalanie podstawowych zasad zdrowego odżywiania.
Grupa: 3/4-latków.
1. Słuchanie wiersza I. Salach „Zdrowie”.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę, to urośniesz
– ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy.
Rozmowa na temat wiersza.
− Co trzeba jeść, aby być zdrowym?
− Jakie nazwy warzyw i owoców zostały wymienione w wierszu?
− Z czego można zrobić surówkę lub sałatkę?
− Gdzie Grześ mógł znaleźć witaminy?
2. Ćwiczenia klasyfikacyjne „Zdrowe i niezdrowe” (załącznik - zdrowe niezdrowe).
3. Zabawa plastyczna „Na zakupy”. Naklej na koszyk zakupowy (załącznik – koszyk zakupowy) cztery zdrowe produkty żywnościowe wycięte z gazetki reklamowej.
4. Posłuchaj piosenki. Wykonuj ćwiczenia pokazane na teledysku.
5. Ułóż puzzle.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/241764-owoce-i-warzywa
PLIKI:
ZDROWE NIEZDROWE
KOSZYK ZAKUPOWY