W tym tygodniu „Wesołe Misie” omawiają dary jesieni z ogrodu, tj. warzywa. Dzieci przyniosły tego dnia różne jarzyny, które wykorzystaliśmy na zajęciach i które wzbogaciły nasz kącik przyrody. Po dokładnym obejrzeniu warzyw, przypomnieniu ich nazw i wysłuchaniu piosenki „Na straganie”, bazującej na wierszu Jana Brzechwy, przedszkolaki wybrały się do sklepu. Po drodze mieliśmy okazję zaobserwować warzywa rosnące w ogrodzie.

 

 

Kolorowa jesień to najlepsza pora roku na zbiory warzyw i owoców, które są źródłem wielu witamin. W ramach realizacji programu „Zdrowy Przedszkolak”, „Mądre Sówki” dnia 3 października wybrały się na wycieczkę do pobliskiego ogrodu warzywnego i sadu. Dzięki uprzejmości naszych sąsiadów, Państwu Potockim, przedszkolaki mogły oglądać i nazywać rosnące tam warzywa, drzewa i krzewy owocowe.

 

 

Czwartek 02.10.2019 r. przedszkolakom z oddziału przedszkolnego w Wojcieszycach upłynął pod hasłem nowych smaków. W ten dzień „Tęczowe Nutki” i „Radosne Słoneczka” bawiły się w zabawę „Smaczki – Zgadywaczki”, czyli próbowanie znanych i nieznanych owoców oraz warzyw. W starszej grupie dzieci zgadywały smaki za pomocą każdego zmysłu, z wyjątkiem wzroku.

 

 

Dnia 03 października w grupie „Wesołych Misiów” odbyły się zajęcia kulinarne, które dostarczyły dzieciom wielu wrażeń smakowych i dotykowych. Podczas tych zajęć dzieci uczyły się, jak wartościowe są owoce w naszej codziennej diecie. Wszystkie przygotowane owoce zostały umyte, obrane ze skórek, a następnie pokrojone. Po niezwykle intensywnej pracy nadszedł czas na degustację. Deser udał się wspaniale! Przedszkolaki z apetytem zjadały porcje witaminowego „szaleństwa”.

 

 

Jesień jest jedną z bardziej kolorowych pór roku, dzięki czemu jest lubiana przez dzieci. Kolorowe, spadające liście stały się dla przedszkolaków inspiracją do pracy plastycznej. Podczas spaceru zebraliśmy liście, które były podstawą stworzenia z nich lisa, ale zanim to się stało wszystkie liście zostały podzielone według kryteriów, policzone oraz obejrzane dokładnie przez najmłodszych badaczy.