Dnia 24.10.2018 r. „Wesołe Misie” wyruszyły w świat ruchu drogowego. Na początku spotkania wysłuchały wiersza p.t.: „Znaki drogowe”. Głównym celem zajęć było utrwalenie „Miśkom” w zabawny, przyjemny i ciekawy sposób zasad bezpiecznego poruszania się po drodze oraz znajomości najważniejszych znaków drogowych. Była to świetna nauka poprzez zabawę i ruch. Przedszkolakom bardzo podobały się zajęcia, wyrazem czego był głośny śmiech i brawa.

 

 

We wtorek 23 października dzieci z grupy „Radosne Słoneczka” wzięły udział w zajęciach kulinarnych pod hasłem „Zastrzyk witamin każdego dnia”. Zajęcia odbyły się w ramach realizacji programu „Przedszkole zdrowego żywienia”. Dzieci dowiedziały się, że najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na to, co jemy z rana. Przedszkolaki mogły same skomponować kanapki, mając do dyspozycji wędlinę, ser, ogórki, pomidory, rzodkiewki i paprykę.

 

 

Na zakończenie tygodnia, dzieci z grupy „Radosne Słoneczka” poznawały różne rodzaje pieczywa i produkty mleczne. Prezentowane pieczywo szybciutko zniknęło z talerzyków. Degustacja była „zastrzykiem” siły i energii dla naszych przedszkolaków, którą spożytkowały na zajęciach ruchowych z nietypowym przyborem. Dzieci ćwiczyły ze sznurówką, reklamówką i butelką. Wszystkie przedszkolaki z dużym zainteresowaniem i uśmiechem na twarzy uczestniczyły w zajęciach.

 

 

Dnia 18 października 2018 r. przedszkolaki z grupy „Bajkowe Motyle” obejrzały przygotowany przez wychowawcę teatrzyk kukiełkowy, inscenizujący bajkę „O wilku i siedmiu koźlątkach”. Dzięki obejrzanej scence dzieci miały możliwość zaobserwowania, jak łatwo można zostać skrzywdzonym i jak należy reagować na niebezpieczeństwo.

 

 

Przedszkolaki z grupy „Tęczowe Nutki” chcąc „podszkolić” swoje kulinarne umiejętności oraz utrwalić wiedzę o prawidłowym żywieniu, wykonały pyszną i zdrową sałatkę jarzynową. Dzieci wraz z rodzicami, w domu ugotowały potrzebne warzywa oraz przygotowały niezbędne do pracy przybory. Przed pracą wszyscy umyli dokładnie rączki i zabrali się do pracy – do przygotowania swojego, zdrowego drugiego śniadania, jakim była sałatka jarzynowa.

 

 

„Radosne Słoneczka” i „Tęczowe Nutki” w oddziale przedszkolnym w Wojcieszycach, także wiedzą, jak ważna jest zbilansowana i zdrowa dieta. W środę 03.10.2018 r.. dzieci po śniadanku rozpoczęły przygotowywanie sałatki owocowej. Najpierw kroiły owoce, przyrządzały sos z miodu i jogurtu naturalnego, a następnie połączyły wszystkie produkty, tworząc sałatkę.

 

 

W środę 3 października było w naszym przedszkolu bardzo zdrowo i kolorowo! Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych na zajęciach własnoręcznie przygotowały pyszną, witaminową sałatkę. Z programu „ŻÓŁTY TALERZ” zakupiono mnóstwo świeżych owoców.

 

 

W piątek 22.09.2018 r. grupa „Radosnych Słoneczek” rozpoczęła zajęcia w ramach programu „Więcej ruchu dla małych zuchów”. Miały one na celu wprowadzenie naszych przedszkolaków do świata ruchu. Dzieci poznały różne dyscypliny sportowe, rozwiązywały z pomocą wychowawcy przygotowany rebus, oraz tworzyły pracę plastyczną w postaci kolorowych piłek. Następnie przebrane w stroje gimnastyczne brały udział w zajęciach ruchowych z elementami tańca. Głównym atrybutem zajęć były kolorowe balony. Zabawy przy muzyce zakończono ćwiczeniami rozciągającymi i wyciszającymi.

 

 

Przedszkolaki z oddziału w Wojcieszycach w minionym tygodniu z ogromną uwagą słuchały słów pani policjantki o zasadach bezpiecznego poruszania się po drogach. Aby sprawdzić całą swoją wiedzę, wraz z wychowawcą panią Olgą, wybrały się na spacer w okolice przedszkola. Dzieci wypatrując znaków drogowych sprawdzały w praktyczny sposób umiejętność przechodzenia przez jezdnię. Zadanie zostało zaliczone bardzo dobrze.

 

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. „Sówki”, „Misie” i „Motyle” wybrały się więc na skrzyżowanie. Dzieci nie tylko obserwowały ruch na ulicach, ale także wyrażały swoje opinie i spostrzeżenia. W bezpośredni sposób uczyły się właściwych zachowań. Na początku obserwowały skrzyżowanie, na którym obowiązywała sygnalizacja świetlna, a następnie korzystały z przejścia gdzie świateł nie było.