Wprowadzenie nowej osoby do przedszkolnej sali wzbudza wśród dzieci zawsze wiele pozytywnych emocji. Nie zabrakło ich również podczas odwiedzin naszej placówki w Wojcieszycach przez trenera sekcji zapaśniczej klubu „Sporty Walki Gorzów”- Pana Radosława Grzybickiego. Pan Radek przygotował dla dzieci wiele atrakcji, w postaci prezentacji strojów zapaśniczych, medali oraz podstawowych chwytów.

 

 

Grupa „Bajkowych Motyli” doskonale wie co to jest teatr oraz ile pracy trzeba włożyć w to, aby przygotować przedstawienie. Dzieci same nie raz odgrywały różne role podczas uroczystości przygotowywanych w przedszkolu i były kilka razy z wizytą w gorzowskim teatrze na spektaklach bajkowych i koncercie muzycznym.

 

 

Dzieci z „Wesołej Gromady” bardzo lubią samodzielne działania, a najbardziej te, które pozwalają na przygotowanie posiłków. W poniedziałek 25 marca przedszkolaki we wszystkich grupach, samodzielnie przygotowały dla siebie drugie śniadanie. Radość była ogromna, gdy na stole zobaczyliśmy truskawki pachnące słodyczą oraz garnek z ciepłą wodą, która posłużyła do zrobienia galaretki.

 

 

Przedszkolaki w „Wesołej Gromadzie” cenią sobie zdrowie, dlatego wykorzystują każdą możliwość, aby jeść zdrowo i kolorowo. Nasza placówka uczestniczy w programie „Żółty Talerz”, który wspiera prawidłowe żywienie dzieci, zapewnia urozmaicenie posiłków oraz rozwija możliwości w eksperymentowaniu z nowymi smakami naszych najmłodszych. Pierwszy Dzień Wiosny był doskonałą okazją do samodzielnego wykonania drugiego śniadania, które było zdrowe i kolorowe.

 

 

W „Wesołej Gromadzie” przedszkolaki uwielbiają tańczyć i śpiewać, dlatego odbywają się u nas zajęcia ruchowe z elementami tańca, które sprawiają najmłodszym wiele radości. Dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują ruchu i dzięki udziałowi we wszelkiego rodzaju zajęciach ruchowych staje się jasne, że przedszkolaki najlepiej rozwijają się poprzez ruch i doświadczanie.

 

 

Dnia 07.03.2019 r. odbyło się spotkanie z pielęgniarką, panią Marią Łuczkowską. Myślą przewodnią spotkania była higiena osobista przedszkolaka. Pani Maria wyjaśniła dzieciom co oznacza słowo „higiena” oraz, jak ważne jest jej codzienne przestrzeganie. Dzieci obejrzały najróżniejsze przybory i akcesoria, których nie powinno zabraknąć w żadnej domowej łazience. Nasz gość zademonstrował przedszkolakom, jak należy prawidłowo i dokładnie myć ręce, aby pozbyć się w skuteczny sposób szkodliwych dla organizmu bakterii.

 

 

„Radosne Słoneczka” rozmawiały w tym tygodniu na temat tego, jak należy komponować posiłki. Dzieci wiedziały już z poprzednich zajęć, które produkty żywnościowe są zdrowe, teraz poznały piramidę żywienia Maslowa, którą należy się kierować spożywając posiłki. Nasza debata na temat „Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywienia” była częścią programu „Przedszkole Zdrowego Żywienia”, który realizowany jest w najmłodszej grupie w Wojcieszycach.

 

 

W ramach programu Akademia Aquafresh dzieci z grupy „Mądre Sówki” uczestniczyły w zajęciach pt. „Jedz zdrowo i dbaj o zęby”, podczas których utrwalały zasady racjonalnego odżywiania oraz poznały, jaką ważną rolę odgrywają witaminy i minerały. Dzieci klasyfikowały produkty spożywcze na zdrowe i te, które zawierają dużo cukru.

 

 

Dnia 25.02.2019 r. „Bajkowe Motyle” wysłuchały podczas zajęć opowiadania czytanego przez nauczyciela p.t. „Alusia i sarenka”. Tekstem literackim rozpoczęliśmy rozmowę na temat inności i tolerancji dla niej. Czy piegi lub niski wzrost, okulary lub tusza są powodem do tego, aby być wyśmiewanym przez innych? Absolutnie nie! Bawiliśmy się w zabawy integracyjne, tańczyliśmy, uczyliśmy się wiersza. Rysowaliśmy i ozdabialiśmy krąg dzieci. Wszystko po to, aby utwierdzić się w przekonaniu, że: „Nikt nie jest lepszy od nikogo”.

 

 

W dniu 22.02.2019 r. w obu oddziałach przedszkolnych gościliśmy ratownika medycznego. Pani Dorota, mama naszego przedszkolaka Adama, przeprowadziła warsztaty dla dzieci z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Jednym z najciekawszych dla przedszkolaków, a zarazem bardzo ważnym punktem zajęć, były praktyczne ćwiczenia na fantomie. Początkowo dzieci przyglądały się czynnościom wykonywanym przez ratownika, a następnie, według jego wskazówek próbowały naśladować masaż serca oraz sztuczne oddychanie.