ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

1. Powitanie rąk
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni).

2. Rodzic demonstruje jakieś zadanie i mówi „zrób to”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego, co zrobił , na zasadzie lustrzanego odbicia (tj. rodzic używa prawej ręki, dziecko używa lewej). Kolejne fazy zaczynają się wyraźnymi, łatwymi do odróżnienia ruchami i przechodzą w najbardziej precyzyjne i subtelne ruchy (dotknij palcem nosa, zrób dzióbek z ust, podnieś ręce do góry, usiądź na dywanie, klaśnij
w dłonie, dotknij brzucha i pogłaskaj go, prawą ręką dotknij lewego ucha, zrób jaskółkę, połóż książkę na głowie i zrób kilka kroków).

1. Powitanie, określenie swojego nastroju przy pomocy obrazka, który malują dzieci.
2. Zabawa „Lustro”. Dziecko i rodzic siedzą na dywanie naprzeciwko siebie. Rodzic wykonuje miny, gesty, zadaniem dziecka jest naśladowanie. Potem następuje zamiana ról – dziecko pokazuje, a rodzic naśladuje.
3. Zaśpiewanie piosenki utrwalającej różnicowanie stron: prawa, lewa.

 

1. Zaczniemy od rozgrzewki rąk, popraw po śladzie i pokoloruj obrazek. Co widać na obrazku? Kiedy możemy to zobaczyć, jaką porą roku? (załącznik – rysuj po śladzie słonko)
2. Zastanów się i opowiedz, co zabieramy na plażę? Pokoloruj te rzeczy, które zabieramy na plażę lub na basen (załącznik – co zabieramy)
3. Przygotuj kostkę do gry. Obejrzyj ją, jaki ma kształt? Co się na niej znajduje? Policz oczka na każdej ze ścian. Twoje zadanie polegać będzie na rzuceniu kostką, policzeniu liczby oczek oraz z pomocą rodzica, odczytanie zadania kryjącego się po daną liczbą i wykonanie go (załącznik – zabawa z kostką)
4. Zastanów się co to jest zawód? Jakie zawody mogą mieć dorośli? Odkryj, jakie zawody dorosłych kryją się na karcie pracy (załącznik – zawody dorosłych)
5. Na koniec przyjemne zadania z bocianem. Wykonaj zadania według poleceń, wszystkie dotyczą ptaka, który jest biały, lubi żaby i ma czerwone nogi. Wiesz, co to za ptak? (załącznik – zadania z bocianem)

1. Aby rozgrzać rączki, popraw po śladzie kotka i pokoloruj go używając przynajmniej trzech kolorów. Pamiętaj, aby zachować realistyczny wygląd kotka. (załącznik – popraw po śladzie kotek)
2. Teraz rozgrzejemy buzię. Powtórz za Rodzicem wierszyk o deszczu, wykonuj ćwiczenia języka według instrukcji na obrazku. (załącznik – gimnastyka buzi i języka)
3. Zastanów się jakie produkty mam dzięki zwierzętom. Czy potrafisz wymienić jakieś bez podpowiedzi rodzica? Zaznacz odpowiednim kolorem produkty pochodzenia zwierzęcego. (załącznik- co nam dają zwierzęta)
4. Popraw po śladzie tory spadających liści. Jakie kolory mają jesienne liście? Wolisz lato czy jesień? Jeśli wolisz lato, wytnij z papieru słońce wraz z promykami, jeśli wolisz jesień, wytnij z papieru dwa liście różnej wielkości. (załączników – ślady liści)
5. Zaznacz na obrazku tylko śpiące koty, pokoloruj je pamiętając, by każdy z nich miał inny kolor. (załącznik – śpiące koty)

 

1. Zadanie na rozgrzewkę „Pokoloruj wg sylab” – pokoloruj obrazek według kodu, każda sylaba powinna być pokolorowana na inny kolor. Powiedz głośno sylabę, a później pokoloruj wszystkie pola, na których ją znajdziesz. (załącznik – pokoloruj wg sylaby)
2. Teraz zadanie, które sprawdzi, czy znasz się na pogodzie. Połącz chłopca z pogodą, która będzie odpowiednia do jego ubioru. (załącznik – co ubrać)
3. Poćwiczmy bystre oko, wytnij liście i dopasuj je do drzewa, z którego mogły spaść, pomogą Ci nożyczki i klej. (załącznik – dopasuj liście)
4. Poćwiczmy orientację w przestrzeni. Przyjrzyj się obrazkom, Rodzic przeczyta Ci zdanie pod każdym z nich, Twoim zadaniem jest pokolorować dokładnie, to o czym mówi zdanie. (załącznik – orientacja w przestrzeni)
5. Gotowy na następne zadanie? Rodzic przeczyta Ci co należy dorysować, aby uzupełnić rysunek. Na koniec pokoloruj resztę rysunku ulubionymi kolorami, pamiętaj by użyć więcej niż 3 kolorów. (załącznik – orientacja na kartce papieru)
6. Teraz będziemy porządkować przedmioty na wieszaku. Przygotuj nożyczki i klej, wytnij przedmioty, które umieszczone są pod wieszakiem i zgodnie z instrukcją czytaną przez rodzica „uporządkuj” rzeczy wykorzystując do tego wieszak. Bądź mistrzem porządku i spostrzegawczości! (załącznik – orientacja względem innego przedmiotu)
7. Na koniec ułóż puzzle przedstawiające mamę z dziećmi podczas spaceru. Układając opowiadaj mamie o wspaniałych chwilach, jakie z nią spędziłeś/aś. Pamiętaj, że dziś jest Dzień Mamy – uściskaj ją mocno i daj wielkiego buziaka.