Temat dnia: Strażnicy przyrody
Cel:
kształtowanie postaw proekologicznych
Grupa:
5/6 latków.

1. Zabawa dramowa „My, drzewa”.
Dzieci zmieniają się w drzewa, rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.
Rodzic opowiada: Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

Dzieci odpowiedzą zapewne, że jest to postać w pelerynie, która potrafi latać i ma bransoletę z przyciskami dającymi różne moce. A jeśli powiemy im, że bohaterowie istnieją w prawdziwym świecie? Zamiast peleryn noszą kombinezony ochronne, a ich moce to odwaga i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. To ratownicy medyczni. Dzięki ich poświęceniu, czujemy się bezpieczni, bo jest ktoś, kto w razie potrzeby nam pomoże. A teraz spytajmy dzieci, kto chciałby zostać pomocnikiem bohatera. Ponieważ ci prawdziwi bohaterowie nie dostają sygnałów z powietrza i nie teleportują się na miejsce wypadku, to my musimy zawiadomić ich o tym, że ktoś potrzebuje pomocy i udzielić jej najlepiej, jak potrafimy do przyjazdu karetki. Z filmiku zamieszczonego w tym artykule dowiemy się, jak to zrobić. Poprośmy dzieci o ćwiczenie masażu serca na misiu. Zdjęcia z ćwiczeń można przesłać mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Warto wiedzieć, że według badań sam masaż serca jest równie skuteczny w ratowaniu osób dorosłych, co pierwsza pomoc z wdechami ratowniczymi (nie dotyczy to udzielania pierwszej pomocy dzieciom – u nich oddychanie jest nadal ważne).

 

Temat dnia: Wiosenne prace na wsi.
Cel: rozwijanie mowy i myślenia
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj przygotowaną prezentację. Wykonaj zadanie. (załącznik – wiosenne prace na wsi).

2. Posłuchaj piosenki. Spróbuj naśladować ruchem jej treść.

 

Temat dnia: Makieta wiejskiego podwórka.
Cel: utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
Grupa: 5/6 latków.

1. Dopasowanie skojarzeń. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, a zadaniem dziecka jest powiedzieć jakie słowo się z nim kojarzy np.
Kaczka – dziwaczka, staw...
Kaczątko – brzydkie, żółte...
Kot – Filemon, mruczenie, mleko...
Pies – wierność, przyjaciel, kość...
Owca – wełna, góry, rękawiczka...
itd.

Temat dnia: Na podwórku
Cel: utrwalanie wyglądu i nazw zwierząt wiejskich
Grupa: 5/6 latków.

1. Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; wyjaśnienie ich znaczenia.
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.

Temat dnia: Podwórkowe przygody.
Cel: poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
Grupa: 5/6 latków.

1. Posłuchaj piosenki „Dziwne rozmowy”.

 

emat dnia: Śmigus-dyngus.
Cel: Utrwalenie zwyczajów wielkanocnych.
Grupa: 5/6 latków.

 

1. Rysuj po śladach nie odrywając kredki od kartki. Jak już skończysz pokoloruj rysunki jajek.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf 
strona 78

2. Zastanów się jakie znasz zwyczaje wielkanocne i spróbuj je wymienić. Następnie obejrzyj krótki film. Wymieniłeś wszystkie?

 

Temat dnia: Potrawy z jajek
Cel: zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka, przygotowywanie własnego posiłku z jajka
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj koszyczek wielkanocny. Zaznacz kolejność jego przygotowania liczbami, jeśli nie potrafisz zaznacz kolejność kropkami. Dokończ ozdabiać jajka według wzoru.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=78 
str. 76.

2. Zabawy i ćwiczenia pod hasłem: Co można zrobić z jajka?
Obejrzyj film „Bajka o jajkach”, aby wiedzieć co będzie tematem dzisiejszych eksperymentów.

Potrzebne będą: jajko surowe i ugotowane na twardo, lupa bądź telefon komórkowy z aparatem, waga kuchenna (nie konieczna, ale może urozmaicić zajęcia).

Temat dnia: Koszyczek dobrych życzeń.
Cel: Rozwijanie sprawności manualnej.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa „Ciepło, zimno”, pod hasłem: „Szukamy jajka”.
Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej. Następuje zmiana ról.

Temat dnia: Liczenie pisanek.
Cel: Przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu.
Grupa: 5/6 latków.

1. „Słyszę i liczę”. Przygotuj liczmany, na przykład mogą to być guziki. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, abyś mógł je policzyć. Następnie ułóż przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia wysyp z kubka liczmany i przelicz je.