Temat: Dzień Dziecka
Cel: celebrowanie Dnia Dziecka
Grupa: 3/4 latki

1. Słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci”.

 

Temat: Na placu zabaw.
Cel główny: zapoznanie z zabawami, w które można się bawić latem,
Grupa: 3/4latki.

1. Wykonanie planszy – „Letnie zabawy na podwórku”. Przygotowanie pomocy: gazetki reklamowe, czasopisma dla dzieci, karton A3, klej, nożyczki.
Dziecko ogląda gazetki reklamowe i czasopisma dla dzieci. Następnie wycina z nich obrazki przedstawiające zabawki i bawiące się wspólnie dzieci. Opisuje swoje obrazki, formułując dłuższe wypowiedzi, np. duża huśtawka, mała łopatka, czerwony rowerek, piłka nożna (na obrazku dzieci grają w piłkę). Nakleja obrazki na duży arkusz.

Temat dnia: Zabawy dzieci z różnych stron świata.
Cel: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza.
Grupa: 3/4 latków.

Gimnastyka dla najmłodszych.

 

Temat dnia: Zabawy w liczenie.
Cel: rozwijanie umiejętności rachunkowych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Zabawa ruchowa „Na cztery i na dwa”.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła licząc do czterech. Na dwa - dziecko klaszcze w dłonie, na cztery- tupie nogami.

2. Obejrzyj filmik „Nauka liczenia dla dzieci”.

 

Temat dnia: Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
Cel: zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie.
Grupa: 3/4 latków.

1. Wyszukiwanie różnic między obrazkami.
Znajdź pięć różnic między obrazkami (załącznik 1- różnice, różnice 2).
2. Posłuchaj piosenki o zwrotach grzecznościowych.

 

Temat: Myjemy ręce
Cel ogólny: Kształtowanie nawyku dbania o higienę rąk

1. Jak dokładnie myć ręce – „Myszka w Paski”.

 

Temat: Dzieci takie jak my.
Cel główny: dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci.
Grupa: 3/4latki.

1. Dowolny taniec do piosenki „Jesteśmy dziećmi”.

 

Temat dnia: Zabawy z mamą i tatą.
Cel: zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Kwiaty i serduszka”- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności ruchowej.
Potrzebujemy: garnek, drewnianą łyżkę, serduszka i kwiaty (zał. nr 1- szablon serduszka, kwiaty), kredki, patyczek do szaszłyków lub wykałaczkę, sznurek, nożyczki.
Garnek i drewniana łyżka zamieniają się w instrument muzyczny dla rodzica- bębenek. Dziecku wręczamy wycięte z szablonu serduszka i kwiaty. Rodzic uderza w „bębenek”. Dziecko układa przed sobą tyle kwiatków lub serduszek, ile dźwięków usłyszało. Na koniec zabawy dziecko koloruje serduszka i kwiaty, a następnie robi z nich dekorację do swojego pokoju. Przekuwa serduszka i kwiaty patyczkiem i nawleka ja na sznurek.

Temat dnia: Niespodzianki dla rodziców.
Cel: rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Portret mamy” – zabawa pobudzająco-hamująca. Dziecko dostaje obręcz, kredki i duże kartki papieru, nagranie piosenki.

Dziecko układa swoją obręcz w dowolnym miejscu. W obręczy znajduje się duża kartka papieru i kredki. Dziecko porusza się swobodnie w rytmie nagrania. Na hasło: „Mama” zajmuje miejsce obok swojej obręczy i rysuje portret swojej mamy. Kiedy rodzic ponownie włączy nagranie, dziecko przerywa rysowanie i maszeruje po pokoju, tak żeby omijać obręcz. Na hasło: „Mama” , powraca do rysowania. Rodzic kilkakrotnie powtarza zabawę. Na zakończenie dziecko maszeruje i podziwia swoją pracę.

Temat dnia: Zawody naszych rodziców.
Cel: Rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Grupa: 3/4-latków.

1. Posłuchaj wiersza Ireny Róży Salach „Tata jest...”
Tata Olka jest kucharzem
tata Ani – marynarzem,
tata Krysi dobrze piecze,
tata Tomka ludzi leczy,
tata Zosi trudy znosi,
tata Werki topi serki,
tata Kuby szelki gubi,
tata Iwony sprzedaje balony,
tata Marty lubi żarty.

A mój kochany tatulek,
tatulek kochany,
wcale nie może żyć
bez mojej miłej mamy.

Odpowiedz na pytania:
-Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?
-Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?
-Czy gubienie szelek to zawód?
-Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?