Temat: Na placu zabaw.
Cel główny: zapoznanie z zabawami, w które można się bawić latem,
Grupa: 3/4latki.

1. Wykonanie planszy – „Letnie zabawy na podwórku”. Przygotowanie pomocy: gazetki reklamowe, czasopisma dla dzieci, karton A3, klej, nożyczki.
Dziecko ogląda gazetki reklamowe i czasopisma dla dzieci. Następnie wycina z nich obrazki przedstawiające zabawki i bawiące się wspólnie dzieci. Opisuje swoje obrazki, formułując dłuższe wypowiedzi, np. duża huśtawka, mała łopatka, czerwony rowerek, piłka nożna (na obrazku dzieci grają w piłkę). Nakleja obrazki na duży arkusz.

2. „W co się bawić latem”? – rozwiązywanie zagadek inspirowane wierszem Jadwigi Koczanowskiej „Podwórko”.
• Rodzic czyta dziecku wiersz
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?
• Rozwiązywanie zagadek. Plansza „Letnie zabawy”, pojemnik z klockami. Dziecko siada przed wykonaną w pierwszym zadaniu planszą „Letnie zabawy na podwórku”. Obok planszy Rodzic ustawia pojemnik z klockami. Następnie zadaje zagadki związane z letnimi zabawkami i zabawami. Dzieci patrzą na planszę, odnajdują obrazek będący rozwiązaniem zagadki, dzielą rytmicznie (na sylaby) nazwę zabawki lub zabawy, a następnie kładą żółty klocek na odpowiednim obrazku na planszy.

3. Zabawy z chustkami szyfonowymi.
Dziecko bierze chusteczkę szyfonową (może być inna) i powtarza ruchy za Rodzicem:
− macha chustką za sobą, przed sobą, a następnie puszcza ją na podłogę i podnosi,
− porusza chustką wysoko nad swoją głową, a następnie nisko nad podłogą,
− umieszcza chustkę na głowie, wykonuje skłon i patrzy, jak chustka opada, staje na chustce,
− kładzie chustkę obok siebie i wykonuje taniec wokół chustki.

4. Dziecko:
− słucha rymowanki i imion dzieci.
− łączy obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw,
− rysuje po śladach rysunków i mówi, co one przedstawiają,
− mówi, z czego lubi korzystać podczas pobytu na placu zabaw
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
str. 57

5. Zabawa słuchowa „W co się bawić”?
Parawan, dźwięki dzwonka do roweru, przelewania kubkiem wody, zburzenia niewielkiej budowli z klocków.
Rodzic przechodzi za parawan. Obserwując dziecko, wydobywa różne dźwięki, np.: dźwięk dzwonka do roweru, przelewania kubkiem wody, zburzenia niewielkiej budowli z klocków.
Rodzic pyta:
- W co się bawią dzieci?
Dziecko udziela odpowiedzi:
- Dzieci jeżdżą na rowerze,
- Dzieci się kąpią,
- Dzieci bawią się klockami.