Temat dnia: Sadzimy rośliny.
Cel: rozwijanie umiejętności matematycznych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Ćwiczenie pamięci – „Kwiaty ogrodowe”. Potrzebne będą: sylwety kwiatów ogrodowych (od 1 do 3 z każdego gatunku, w różnych kolorach), np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży (wyciętych, wydrukowanych lub narysowanych).
Rodzic układa na stole sylwety przygotowanych kwiatów dziecko podaje nazwy kwiatów i je liczy. Wskazuje, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który czwarty. Następnie odwraca się, a rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Dziecko patrzy i odgaduje, którego kwiatka brakuje, po czym odtwarza początkowy układ kwiatów – dokłada odpowiedni kwiat.

2. Zabawa ruchowa z elementem spostrzegawczości – „W poszukiwaniu cienia, w poszukiwaniu słońca”. Dziecko stoi przed rodzicem, który przypomina, co to jest cień. Na zawołanie: Poszukaj cienia!, dziecko szuka w pomieszczeniu lub w ogrodzie zacienionego miejsca i zatrzymuje się w nim. Na zawołanie: Poszukaj słońca!, szuka nasłonecznionego miejsca. Rodzic wydaje polecenia w różnej kolejności. Za każdym razem dziecko stara się znaleźć inne miejsce niż poprzednio.

 

3 Stemplowanie palcem na temat: „Kwitnący ogród”. Dziecko dostaje kartkę z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, pojemniki z kolorową farbą. Macza palce w kolorowych farbach i kończy obrazek. (załącznik – kwitnący ogród).

4. Ćwiczenia rachunkowe – „Kwiaty na rabatkach”. Oprócz sylwet kwiatów z zadania pierwszego (od 1 do 3 z każdego gatunku, w różnych kolorach), potrzebne będą również 4 wąskie, papierowe prostokąty – rabaty na kwiaty.
• Sadzenie kwiatów według kolorów płatków.
Dziecko rozkłada prostokąty. Na każdym z nich układa kwiaty w danym kolorze. Przelicza kwiaty i mówi, ile kwiatów danego koloru rośnie na rabatkach.
• Sadzenie kwiatów według gatunków.
Dziecko sadzi kwiaty według gatunków: na każdej rabatce (każdym prostokącie) układa kwiaty danego gatunku. Przelicza kwiaty i mówi, ile kwiatów danego gatunku zasadziło na swoich rabatkach.
• Sadzenie kwiatów według instrukcji Rodzica.
Dziecko sadzi kwiaty według polecenia, np.: Na każdej rabatce zasadź po 3 kwiaty.
• Sadzenie kwiatów według własnego pomysłu.

5. Zabawa ruchowa „Bukiety”. Pomoce z poprzednich zabaw i piosenka ,, Ziemia to wyspa zielona”.

Przy dźwiękach muzyki dziecko spaceruje swobodnie po kwiatowym ogrodzie (rozłożone na dywanie sylwety kwiatów), omijając leżące kwiaty. Na przerwę w muzyce podnosi wysoko tyle kwiatów, ile powie rodzic. Powtarzamy zabawę kilka razy, aż nazbiera się bukiet.

6. Wykonaj zadania wg polecenia.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
str. 39

7. Zadanie dodatkowe.
Dnia 22 kwietnia obchodzimy DZIEŃ ZIEMI. W związku z tym świętem proponujemy wykonanie pracy plastycznej pt. ,,EKOLUDEK” – forma i technika pracy dowolna. Wykorzystajcie wszystkie dostępne w domu materiały nadające się do recyklingu. Zdjęcia gotowych prac prześlijcie na stronę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (załącznik – ekoludek).

 

PLIKI:
EKOLUDEK
KWITNĄCY OGRÓD