Temat: Oszczędzamy wodę.
Cel główny: kształtowanie postawy proekologicznej
Grupa: 3/4latki.

1. Rozwiązywanie zagadek słuchowych. Rodzic odtwarza film. Dziecko wsłuchuje się w odgłosy i przy pomocą Rodzica próbuje je rozpoznać i nazwać.

 

 

2. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki „Podskocz, klaśnij i przykucnij”. Rodzic – wykonuje podskok, klaszcze i przykuca. Następnie wstaje i recytuje rymowankę: Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Dziecko maszeruje za Rodzicem w rytmie wyklaskiwanym dłońmi. Na pauzę w klaskaniu dziecko naśladuje ruchy Rodzica i powtarza za nim słowa rymowanki.

3. Obejrzyj film pt.: „Oszczędzamy wodę”

Po obejrzeniu filmu dziecko z pomocą Rodzica, podaje sposoby oszczędzania wody.
Przykłady:
− branie prysznica zamiast kąpieli w wannie,
− dokładne zakręcanie kranu przed wyjściem z łazienki,
− gromadzenie wody deszczowej i podlewanie nią roślin w ogrodzie.

4. Zadania dla dziecka:
− ogląda obrazki,
− opowiada, co robi Ada z mamą,
− mówi, jak należy dbać o rośliny,
− w każdej doniczce rysuje jeden kwiatek,
− liczy, ile w sumie jest kwiatków we wszystkich doniczkach.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
str. 37

5. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – „Kwiaty rosną”.
Potrzebne będą: nagranie muzyki relaksacyjnej, spryskiwacz do roślin.

Dziecko jest kwiatem. Siedzi skrzyżnie z zamkniętymi oczami. W tle słychać nagranie muzyki relaksacyjnej. Rodzic podchodzi do dziecka i delikatnie kieruje w jego stronę strumień ze spryskiwacza. Kiedy dziecko poczują wodną mgiełkę, klęka i porusza podniesionymi do góry rękami w jedną i w drugą stronę – płatki falują. Następnie dziecko wstaje i wykonuje własne improwizacje taneczne.