Temat dnia: Na wiejskim podwórku.
Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Zabawa na powitanie”. Dziecko wykonuje ruchy, które będą ilustracją wierszyka. Powtarza kilka razy aby nauczyć się treści na pamięć.
Krok do przodu,
krok do tyłu,
teraz podskok w górę.
Zrób kółeczko z dwóch paluszków (łączy ze sobą palec wskazujący i kciuk)
i wyjrzyj przez dziurę. (przykłada palce do oka).

2. Kolorowanie rysunków zwierząt z wiejskiego podwórka. (załącznik – zwierzęta z podwórka). Rodzic układa na stole obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko podaje ich nazwy. Następnie je koloruje. Stara się zachować rzeczywisty wygląd zwierząt.

3. Zabawy matematyczne ze zwierzętami. Pokolorowane obrazki zwierząt dziecko układa przed sobą - rodzic pyta:
• Czy można podzielić te zwierzęta na dwie grupy?
Dziecko podaje propozycje (np. zwierzęta, które mają dwie lub cztery nogi)
i układa odpowiednio obrazki zwierząt w dwóch zbiorach, następnie z pomocą rodzica przelicza elementy zbiorów.
• Rodzic pyta, czy ma jeszcze jakieś inne propozycje dotyczące podziału tych obrazków zwierząt na grupy. Jeśli nie, wyjaśnia, że można jeszcze dokonać podziału w zależności od tego, czy zwierzę jest ptakiem, czy nim nie jest. Pyta: Jakie charakterystyczne cechy mają ptaki? (skrzydła, dzioby, pióra).
• Dziecko układa w jednej grupie ptaki, w drugiej pozostałe zwierzęta. – ssaki. Rodzic wyjaśnia, że ssaki to zwierzęta, które po urodzeniu żywią się mlekiem swojej mamy.

4. Zabawa ruchowa. „Pora karmienia”.

Dziecko swobodnie maszeruje przy włączonej piosence, naśladując sposób poruszania się kurczątka. Podczas wyciszenia muzyki zatrzymuje się, kuca i stuka palcem wskazującym w podłogę – je ziarenka.

5. Dziecko łączy obrazki zwierząt z ich cieniami. Następnie rysuje w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na karteczce, którą ma kogut.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
str. 36

6. Zabawa „Którego zwierzątka brakuje?”. Przygotowujemy maskotki lub figurki zwierząt. Można wykorzystać również wcześniejsze kolorowanki. Rodzic ustawia na stole, jedną obok drugiej. Dziecko podaje nazwy zwierząt. Następnie stara się zapamiętać, jakie zwierzęta znajdują się przed nim i jak są ustawione. Rodzic prosi, aby dziecko odwróciło się tyłem. Zmienia w tym czasie ustawienie zwierząt lub chowa jedno z nich. Dziecko odgaduje jakiego zwierzęcia zabrakło lub co zmieniło się w ich ustawieniu.

 

PLIKI:
ZWIERZĘTA Z PODWÓRKA