Temat dnia: W koszyku wielkanocnym
Cel: rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Grupa: 3/4 latków.
1. Pisanka- przygotowanie materiału do zabawy.
Sylwety małych jajek (załącznik nr 1- pisanki szablon) dziecko koloruje kredkami (może też pomalować farbami) według instrukcji:
- pokoloruj 5 jajek na niebiesko,
- pokoloruj 4 jajka na czerwono,
- pokoloruj 3 jajka na zielono,
- pokoloruj 2 jajka na żółto.
2. Zabawa „Której pisanki brakuje?”- utrwalenie nazw kolorów.
Wykorzystujemy jajka z poprzedniego zadania (rozkładamy je na stole lub dywanie). Dziecko przelicza sylwety jajek według kolorów. Podaje ile jest jajek koloru niebieskiego, czerwonego, zielonego i żółtego. Rodzic prosi żeby dziecko odwróciło się i w tym czasie chowa sylwety jajek w wybranym kolorze (np. zielone). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, którego koloru brakuje. W trudniejszej wersji możemy schować przed dzieckiem jedno jajko i zapytać, której sylwety brakuje (w jakim kolorze).
3. Wielkanocne koszyki
Potrzebne: wzory koszyczków (załącznik nr 2- koszyk 1, 2, 3, 4, 5), kredki, nożyczki, klej.
Wydrukowane wzory koszyczków dajemy dziecku do wyboru, a do następnie pokolorowania. Kolorowy koszyczek wycinamy i sklejamy.
4. Zabawy z wielkanocną kostką
• Dziecko rzuca wielkanocną kostką. Nazywa wielkanocny symbol, który wypadł w rzucie, a następnie dzieli go na sylaby (załącznik nr 3- kostka 1),
• Dziecko rzuca kostką (załącznik nr 3- kostka 2), następnie musi dopasować obrazek (załącznik nr 3- emblematy) do obrazka wyrzuconego na kostce.
5. Posłuchaj piosenki o zajączku, tańcz i naśladuj zajączka w rytm muzyki.
6. Wielkanocne ćwiczenia.
Dziecko losuje obrazek, po czym wykonuje dane ćwiczenie (załącznik nr 4- wielkanocne karty ruchowe). Pozwólmy dzieciom na spontaniczność . Możemy posłużyć się wyliczanką podczas losowania: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?”.
PILKI:
PISANKI SZABLON
KOSZYK 1
KOSZYK 2
KOSZYK 3
KOSZYK 4
KOSZYK 5
KOSTKA 1
KOSTKA 2
EMBLEMATY
WIELKANOCNE KARTY RUCHOWE
Temat dnia: W koszyku wielkanocnym
Cel: rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Grupa: 3/4 latków.
- Pisanka- przygotowanie materiału do zabawy.
Sylwety małych jajek (załącznik nr 1- pisanki szablon) dziecko koloruje kredkami (może też pomalować farbami) według instrukcji:
- pokoloruj 5 jajek na niebiesko,
- pokoloruj 4 jajka na czerwono,
- pokoloruj 3 jajka na zielono,
- pokoloruj 2 jajka na żółto.
2. Zabawa „Której pisanki brakuje?”- utrwalenie nazw kolorów.
Wykorzystujemy jajka z poprzedniego zadania (rozkładamy je na stole lub dywanie). Dziecko przelicza sylwety jajek według kolorów. Podaje ile jest jajek koloru niebieskiego, czerwonego, zielonego i żółtego. Rodzic prosi żeby dziecko odwróciło się i w tym czasie chowa sylwety jajek w wybranym kolorze (np. zielone). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, którego koloru brakuje. W trudniejszej wersji możemy schować przed dzieckiem jedno jajko i zapytać, której sylwety brakuje (w jakim kolorze).
3. Wielkanocne koszyki
Potrzebne: wzory koszyczków (załącznik nr 2- koszyk 1, 2, 3, 4, 5), kredki, nożyczki, klej.
Wydrukowane wzory koszyczków dajemy dziecku do wyboru, a do następnie pokolorowania. Kolorowy koszyczek wycinamy i sklejamy.
4. Zabawy z wielkanocną kostką
· Dziecko rzuca wielkanocną kostką. Nazywa wielkanocny symbol, który wypadł w rzucie, a następnie dzieli go na sylaby (załącznik nr 3- kostka 1),
· Dziecko rzuca kostką (załącznik nr 3- kostka 2), następnie musi dopasować obrazek (załącznik nr 3- emblematy) do obrazka wyrzuconego na kostce.
5. Posłuchaj piosenki o zajączku, tańcz i naśladuj zajączka w rytm muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
6. Wielkanocne ćwiczenia.
Dziecko losuje obrazek, po czym wykonuje dane ćwiczenie (załącznik nr 4- wielkanocne karty ruchowe). Pozwólmy dzieciom na spontaniczność J. Możemy posłużyć się wyliczanką podczas losowania: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?”.