Temat dnia: Co jest cięższe, a co lżejsze?
Cel: porównywanie masy przedmiotów
Grupa: 5/6 latków.

1. Rodzic czyta wiersz, a Ty posłuchaj i zastanów się, w jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku?
„Kiedy na niebie słoneczko świeci,
Cieszą się bardzo dorośli i dzieci.”

2. Przygotuj przedmioty na przykład, takie jak: klocek, miś, samochód.
Twoim zadaniem jest porównanie, który z tych przedmiotów jest cięższy, a który lżejszy? (możesz swoje przedmioty ważyć na wadze lub porównywać ich ciężar w ręce)
Aby utrwalić sobie porównywanie masy przedmiotów, pokoloruj w każdej parze cięższy przedmiot.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
strona 55

Temat dnia: Piłka dla wszystkich
Cel: rozwijanie umiejętności pracy według instrukcji
Grupa: 5/6 latków.

1. Posłuchaj piosenki Majki Jeżowskiej "Kolorowe dzieci". Zastanów się o czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu. Czy nasz kolor skóry ma znaczenie?

 

Temat dnia: Kwiaty dla mamy.
Cel: rozwijanie mowy.
Grupa: 5/6 latków.

1. Rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 53

Temat dnia: Wokół mamy i taty.
Cel: rozwijanie mowy.
Grupa: 5/6 latków.

1. Przyjrzyj się kwiatom, a później spróbuj je odwzorować dla mamy. Następnie rysuj po śladach rysunków róż.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 51

2. Wykonuj ruchy oraz zadania pokazane na filmiku. Dobrej zabawy.

 

Temat dnia: Mój tata
Cel: rozwijanie umiejętności pracy według instrukcji
Grupa: 5/6 latków.

1. Rozmowa na temat "Jak dzieci pomagają rodzicom?" Rodzic pyta:
− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?
− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

Temat dnia: Jak nasi rodzice.
Cel: porównywanie wzrostu dzieci i dorosłych.
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj wraz z rodzicem przygotowaną prezentację na temat zawodów, wykonywanych przez dorosłych. Rodzic czyta zagadkę. Dziecko, próbuje samodzielnie odczytać nazwę zawodu. (załącznik - prezentacja multimedialna – zawody naszych rodziców ).

2. Portret mamy i taty. Narysuj swoich rodziców w ramkach.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 46

Temat dnia: Mama i tata
Cel: wypowiada się rozwiniętymi zdaniami.
Grupa: 5/6 latków.

1. Poszukaj albumów ze zdjęciami rodziców z dzieciństwa. Obejrzyj je i porównaj z wyglądem rodziców w dzisiejszych czasach. Zobacz jak się zmienili.

2. Zabawa „Moja mama jest... Mój tata jest...”. Spróbuj znaleźć jak najwięcej określeń przymiotnikowych, rodzic zapisuje określenia. Zwróć uwagę na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty.

Dnia 18 maja obchodzimy 100 urodziny Jana Pawła II (1920 – 2005). Proszę Rodziców o odczytanie naszym KOCHANYM WYCHOWANKOM krótkiej informacji o tym, jak wiele w życiu Karola Wojtyły znaczyły dzieci.

01

Jan Paweł II zawsze był Papieżem dzieci. Po wyborze na Biskupa Rzymu nic nie musiał zmieniać, ani niczego udawać. Bo dzieci zawsze do Niego lgnęły, a On zawsze znajdował z nimi wspólny język.

Temat dnia: Pierwsza karta zielnika
Cel: poznawanie nazw wybranych roślin zielonych
Grupa: 5/6 latków.

1. Dokończ rymowanki o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno... (łąka)
Czerwone jak gotowane raki – to... (maki)
Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to... (stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka... (biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to... (motyle)
Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna... (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna... (pszczoła)

Temat dnia: Kolorowa łąka.
Cel: rozpoznawanie i nazywanie zwierząt i roślin łąkowych.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zagadki o zwierzętach mieszkających na łące. (załącznik – wiosna na łące, prezentacja).

2. Odszukaj na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwij je. Określ, dlaczego trudno było je odszukać.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 43