Temat dnia: Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
Cel: zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie.
Grupa: 3/4 latków.

1. Wyszukiwanie różnic między obrazkami.
Znajdź pięć różnic między obrazkami (załącznik 1- różnice, różnice 2).
2. Posłuchaj piosenki o zwrotach grzecznościowych.

 

Temat: Myjemy ręce
Cel ogólny: Kształtowanie nawyku dbania o higienę rąk

1. Jak dokładnie myć ręce – „Myszka w Paski”.

 

Temat: Dzieci takie jak my.
Cel główny: dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci.
Grupa: 3/4latki.

1. Dowolny taniec do piosenki „Jesteśmy dziećmi”.

 

Temat dnia: Zabawy z mamą i tatą.
Cel: zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Kwiaty i serduszka”- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności ruchowej.
Potrzebujemy: garnek, drewnianą łyżkę, serduszka i kwiaty (zał. nr 1- szablon serduszka, kwiaty), kredki, patyczek do szaszłyków lub wykałaczkę, sznurek, nożyczki.
Garnek i drewniana łyżka zamieniają się w instrument muzyczny dla rodzica- bębenek. Dziecku wręczamy wycięte z szablonu serduszka i kwiaty. Rodzic uderza w „bębenek”. Dziecko układa przed sobą tyle kwiatków lub serduszek, ile dźwięków usłyszało. Na koniec zabawy dziecko koloruje serduszka i kwiaty, a następnie robi z nich dekorację do swojego pokoju. Przekuwa serduszka i kwiaty patyczkiem i nawleka ja na sznurek.

Temat dnia: Niespodzianki dla rodziców.
Cel: rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Portret mamy” – zabawa pobudzająco-hamująca. Dziecko dostaje obręcz, kredki i duże kartki papieru, nagranie piosenki.

Dziecko układa swoją obręcz w dowolnym miejscu. W obręczy znajduje się duża kartka papieru i kredki. Dziecko porusza się swobodnie w rytmie nagrania. Na hasło: „Mama” zajmuje miejsce obok swojej obręczy i rysuje portret swojej mamy. Kiedy rodzic ponownie włączy nagranie, dziecko przerywa rysowanie i maszeruje po pokoju, tak żeby omijać obręcz. Na hasło: „Mama” , powraca do rysowania. Rodzic kilkakrotnie powtarza zabawę. Na zakończenie dziecko maszeruje i podziwia swoją pracę.

Temat dnia: Zawody naszych rodziców.
Cel: Rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Grupa: 3/4-latków.

1. Posłuchaj wiersza Ireny Róży Salach „Tata jest...”
Tata Olka jest kucharzem
tata Ani – marynarzem,
tata Krysi dobrze piecze,
tata Tomka ludzi leczy,
tata Zosi trudy znosi,
tata Werki topi serki,
tata Kuby szelki gubi,
tata Iwony sprzedaje balony,
tata Marty lubi żarty.

A mój kochany tatulek,
tatulek kochany,
wcale nie może żyć
bez mojej miłej mamy.

Odpowiedz na pytania:
-Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?
-Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?
-Czy gubienie szelek to zawód?
-Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?

Temat: Kocham mamę i tatę.
Cel główny: zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka.
Grupa: 3/4latki.

1. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – „Co to jest”?
Nieprzezroczysty worek, różne przedmioty wykorzystywane przez kobietę i mężczyznę, np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp.
Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dziecku, aby mogło się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa je do worka, a dziecko wkłada rękę do środka i próbuje nazwać trzymany przedmiot.

Temat dnia: Nasi rodzice.
Cel: uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka.
Grupa: 3/4 latków.

1. Naucz się tańca dla swoich rodziców.

 

Dnia 18 maja obchodzimy 100 urodziny Jana Pawła II (1920 – 2005). Proszę Rodziców o odczytanie naszym KOCHANYM WYCHOWANKOM krótkiej informacji o tym, jak wiele w życiu Karola Wojtyły znaczyły dzieci.

01

Jan Paweł II zawsze był Papieżem dzieci. Po wyborze na Biskupa Rzymu nic nie musiał zmieniać, ani niczego udawać. Bo dzieci zawsze do Niego lgnęły, a On zawsze znajdował z nimi wspólny język.

Temat dnia: Odgłosy dochodzące z łąki.
Cel: wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Poznawanie wyglądu ślimaka. Układanie z kolorowych sznurków sylwetki ślimaka. Zdjęcie przedstawiające ślimaka, kolorowy sznurek. Dziecko siedzi przy stole. Rodzic pokazuje zdjęcie, ilustrację przedstawiającą ślimaka. Dziecko opisuje jego wygląd. Rodzic zwraca uwagę na wygląd muszli oraz na wyraźnie zaznaczone czułki. Opowiada dziecku ciekawostki o życiu ślimaków. Zastanawia się, czy na łące można usłyszeć ślimaka. Następnie wręcza dziecku kolorowy sznurek. Dziecko układa z nich skręconą muszlę ślimaka.
Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody. Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością. Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej.